Kako protiv umora

Iako je tek početak  školske godine, već se sada oseća radna atmosfera u velikoj meri. Odavno je počelo ocenjivanje i samim tim nespavanje.  U nekim slučajevima čak i dremanje na časovima.

Zašto? Najčešći razlog je psihički umor. Kako da se osećamo manje iscrpljenim?

VODA

voda

Jako je bitno da smo hidrirani. Kada nam nedostaje voda u organizmu, mozak ne funkcioniše onako kako bi trebalo. Počinjemo da osećamo glavobolju i vrtoglavicu. Tako nas organizam obaveštava da nešto nije u redu. Iz tog razloga bi trebalo da pijemo najmanje 8 čaša pomenute tečnosti dnevno!

Česti znakovi koji se pojavljuju osim navedenih, u slučaju dehidratacije, su suva usta i neprijatan  zadah.

FIZIČKA AKTIVNOST

Da bi se telo održalo u dobrom stanju potrebno mu je kretanje. To podrazumeva bilo kakav trening ili šetnju. Takva aktivnost bi trebalo da se ponavlja od 3 do 6 puta u toku nedelje. Na ovaj način nas neće boleti leđa od sedenja. Imaćemo više energije za izazove koji nas čekaju.

SAN

relaksacija

Ono što možda najviše utiče na naše raspoloženje je san. U proseku bi tinejdžeri  trebalo da spavaju 7-10 h, a odrasli  6-8 h. Ovo ne mora da važi za svakoga . Bitne su faze sna kroz koje mozak prolazi. Ukoliko se probudimo u toku neke od njih, nećemo se osećati odmorno. Spavaće nam se češće u toku dana.

Za određivanje idealnog vremena buđenja i spavanja možete iskoristiti aplikaciju Sleepy Time.

ZDRAVA ISHRANA

5 1 (1)

Doručak je najvažniji obrok i ne treba nikako da sadrži šećer!

Šećer nam samo privremeno podiže nivo energije za dalji rad. Ne obezbeđuje je! Nakon određenog vremena on se potroši. Ne ostaju nam nikakve rezerve hrane za kasnije. Tada se pojavljuje pospanost i umor.

Ujutru nam je najveća količina stomačne kiseline u želucu, što znači da doručak treba da bude najjači obrok u toku dana. Poželjno bi bilo da sadrži povrće ( neka slata), jednu vrstu mesa (pečenica, kulen, piletina) i vlakna (brokoli, lanene semenke).

Užina: neka voćka, crna čokolada, kikiriki

OPUŠTANJE

Treba voditi računa o tome da se ne premorimo. Kratke pauze u toku rada su poželjne.

Što se tiče učenja tu bi mogla da pomogne Pomodoro metoda učenja. Naučnici su utvrdili  da je učenje na ovaj način među najefikasnijim.  Ako želite da što pre završite sa svojim obavezama, i da imate više slobodnog vremena, isprobajte je svakako.

Pomodoro tehnika:

  • 25 min. aktivnog učenja
  • nakon toga 5 min. pauza
  • posle treće serije (od po 25 min.) sledi duža pauza od 20 min.

U zavisnosti od koncentracije i navika, period učenja se može povećati. Ne bi trebalo da se smanjuje.

I na kraju, setite se poslovice: „ U zdravom telu, zdrav duh”.

Tatjana Đokić

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s